SPITALUL CLINIC MUNICIPAL DE URGENŢĂ TIMIŞOARA,
Str.Hector nr.2A, organizează concurs/examen conform Legii nr.153/28.06.2017 şi HGR Nr. 1336/28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru ocuparea următoarelor posturi vacante, pe perioadă nedeterminată:
| 18 posturi vacante | normă întreagă de 8 ore/zi | Brancardier | G | Activități Comune pe Spital |
| 1 post vacant | normă întreagă de 8 ore/zi | Brancardier | G | Unitate Primiri Urgențe/ UPU Clinic |
| 2 posturi vacante | normă întreagă de 8 ore/zi | Infirmieră debutantă | G | Secția Clinică Medicină Internă |
| 1 post vacant | normă întreagă de 8 ore/zi | Îngrijitoare curățenie | G | Secția Clinică Medicină Internă |
Condiţii generale de participare:
Candidaţii trebuie sa îndeplinească urmatoarele condiţii :
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţii specifice de participare la concurs:
Brancardier/Îngrijitoare curățenie- Școală generală, fără vechime ca brancardier/îngrijitoare curățenie.
Infirmieră debutantă– Şcoală generală, fără vechime ca infirmieră.
În vederea participării la concurs, candidatul depune la Serviciul RUNOS un dosar de concurs care va conţine următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea (certificat de naștere), potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului (modelul orientativ al adeverinţei menţionate este prevăzut în anexa nr. 3.) ;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului; Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae în limba română, model comun european.
– Copiile de pe actele prevăzute la lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
- Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice.
- Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului (cel târziu până în ultima zi de depunere a dosarelor de concurs), propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Probele se susţin în limba română.
Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea probei de interviu.
Tematica si Bibliografia pentru concurs/examen
Brancardier
- Ordinul M.S Nr. 1761/202l pentru aprobarea Normelor tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare publice si private, evaluarea eficacitatii procedurilor de curatenie si dezinfectie efectuate in cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfectia mainilor in functie de nivelul de risc, precum si metodele de evaluare a derularii procesului de sterilizare si controlul eficacientei acestuia, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Capitolul I din Ordinul nr. 1761/2021 – Definiții
- Capitolul II din Ordinul nr. 1761/2021 – Curățarea
- Capitolul III din Ordinul nr. 1761/ 2021 – Dezinfecția
- Anexa Nr.3 – Procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor, în funcție de nivelul de risc;
2. Transportul bolnavilor și al accidentaților :
- Transportul primar
- Transportul secundar
- Transportul copiilor
3. Ordinul M.S Nr 1011/2016, privind aprobarea Normele de supraveghere, prevenire și limitarea infecțiilor asociate asistenței medicale în unitățile sanitare, cu modificarile si completarile ulterioare;
– Anexa 3 la Ordinul 1011/2016 – Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează in sistemul sanitar la produse biologice
– Anexa 4 la Ordinul 1011/2016 – Precauțiunile standard Masuri rninime obligatorii infectiilor asociate asistentei medicale pentru prevenirea si limitarea infecțiilor asociate asistenței medicale
4. Ordinul M.S. Nr 1226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale si a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza nationala de date privind deseurile rezultate din activitati medicale, cu modificarile si completarile ulterioare;
- CAP III din Normele tehnice la Ordinul 1226 din 2012 – Clasificări
- CAP V din Normele tehnice la Ordinul 1226 din 2012 – Colectarea deșeurilor medicale la locul de producere
- CAP VI din Normele tehnice la Ordinul 1226 din 2012 – Ambalarea deșeurilor medicale
- CAP VII din Normele tehnice la Ordinul 1226 din 2012 – Stocarea temporara a deseurilor rezultate din activitatile medicale
- Capitolul VIII din Normele tehnice la Ordinul 1226 din 2012 – Transportul deseurilor rezultate din activitatile merdicale
- Anexa nr.3 la Ordinul 1226/2012 – Conditii de colectare prin separare la locul producerii, pe categoriile stabilite, a deseurilor rezultate din activitati medicale
5. Atribuțiile conform fișei postului de brancardier
TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE
PENTRU POSTURILE VACANTE DE INFIRMERE DEBUTANTE ȘI ÎNGRIJITOARE CURĂȚENIE
TEMATICA
1. Dezinfectia si dezinfectantele;
2. Metode de igienizare a saloanelor, grupurilor sanitare, cabinetelor si spatiilor anexe;
3. Norme tehnice privind curatarea, dezinfectia in unitatile publice si private Ord.1761/03.09.2021 cap III art.8, art.9, art. 10, art.16, art.17, art.19, cu modificările și completările ulterioare;
4. Procedurile recomandate pentru dezinfectia mainilor, in functie de nivelul de risc Ord.1761/03.09.2021 art.1,art.2,art.3,art.4,art.5 cu modificările și completările ulterioare;
5. Alimentatia pacientului pag. 50;
6. Schimbarea lenjeriei de pat si a lenjeriei personale pag. 76;
7. Pozitia pacientului in pat pag.95;
8. Mobilizarea pacientului; transportul si insotirea pag. 98-101;
9. Precautiunile standard Anexa 4 Ord.1101/2016; Atributiile personalului din unitatile sanitare expuse accidental la produse biologice Anexa 3 Ord.1101/2016 cu modificările și completările ulterioare;
10. Notiuni privind ingrijirea pacientului cu boli infectocontagioase si transmisibile pag.74;
11. Colectarea si eliminarea deseurilor/produselor medicale biologice si patologice Ord.1226/2012 cu modificările și completările ulterioare;
12. Comunicarea interactiva si lucrul in echipa multidisciplinara pag.178;
13. Atributiile din fisa postului infirmiera;
BIBLIOGRAFIE
– Programul national de pregatire al infirmierelor – note de curs- OAMMGR;
– Ordinul Ministerului Sanatatii nr.1761/03.09.2021pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice si private, cu modificările și completările ulterioare;
– Ordinul Ministerului Sănătăţii nr.1101/30.09.2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistentei medicale in unitatile sanitare, cu modificările și completările ulterioare;
– OrdinulMinistruluiSănătăţii nr.1226/2012 pentru aprobarea normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale, cu modificările și completările ulterioare
– site Spital Clinic Municipal de Urgenta Timisoara – Proceduri spital (Procedura documentata privind curatenia, dezinfectia, dezinsectia si deratizarea, Procedura privind igienizarea generala si dupa caz locala a pacientelor, Procedura privind schimbarea, manipularea si colectarea lenjeriei si efectelor pacientilor si personalului, Procedura privind procesul de predare/primire a pacientului intre ture, Procedura gestionarea, colectarea diferentiata, transportul si eliminarea deseurilor rezultate din activitatea medicala).
Concursul/examenul va consta în următoarele etape:
- Selecţia dosarelor de înscriere în data de 17.11.2025, ora 09,00;
- Proba scrisă în data de 24.11.2025;
- Proba de interviu în data de 27.11.2025.
Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidaţii declaraţi admişi la etapa precedentă.
CALENDARUL DE CONCURS
| Selecţia dosarelor de înscriere | 17.11.2025; ora 9,00 |
| Afişarea rezultatelor selecţiei de dosare | 17.11.2025; ora 15,30 |
| Depunerea contestaţiilor privind rezultatul selecţiei de dosare | 17.11.2025, ora 15,30 – 18.11.2025, ora 15,30 |
| Soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor | 19.11.2025; ora 15,30 |
| Proba scrisă | 24.11.2025 ora și locația se va comunica odată cu rezultatele finale ale selecției de dosare |
| Afişarea rezultatelor probei scrise | 24.11.2025; ora 15,30 |
| Depunerea contestaţiilor privind rezultatul probei scrise | 24.11.2025, ora 15,30 – 25.11.2025, ora 15,30 |
| Soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor | 26.11.2025; ora 15,30 |
| Proba de interviu | 27.11.2025; ora 09,00 |
| Afişarea rezultatelor probei de interviu | 27.11.2025; ora 15,30 |
| Depunerea contestaţiilor privind rezultatul probei de interviu | 27.11.2025, ora 15,30 – 28.11.2025, ora 15,30 |
| Soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor finale | 02.12.2025; ora 15,30 |
Ultima zi de depunere a dosarelor de concurs este 14.11.2025, ora 13,00, la sediul spitalului din Str.Hector nr.2A.
Date contact : tel. 0256/200048.
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook , Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .